Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autoservis s čerpací stanicí
Borkesz, Michael ; Pilgr, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickým výpočtem a posouzením nosné ocelové konstrukce haly autoservisu s přilehlým zastřešením čerpací stanice pohonných hmot. Objekt se nachází na okraji obce Uherské Hradiště, poblíž městské části Jarošov. Půdorysné rozměry konstrukcí jsou následující: 36 x 32 m hala autoservisu; 20 x 20 m zastřešení čerpací stanice. Výška hřebenů střech obou konstrukcí je jednotná v hodnotě 10 m. Použitý materiál hlavních nosných prvků je ocel třídy S355. Nosnou část konstrukce tvoří sloupy, na které jsou kloubově uloženy vazníky. Střešní plášť haly je řešen jako izolovaný, podporovaný vaznicemi. Stěnový plášť tvoří podobná skladba materiálů, s výjimkou čelní stěny, která je částečně tvořena skleněným pláštěm. Po obou stranách haly jsou ve větším počtu umístěny vjezdy pro automobily. Střešní plášť přístřešku tvoří pouze trapézový plech, taktéž podporovaný vaznicemi. Ve výpočtu jsou posouzeny jednotlivé prvky a jejich spoje. Výpočty jsou provedeny v souladu s platnými normami ČSN EN.
Statické řešení monolitické železobetonové konstrukce
Stehno, Pavel ; Ivana,, Švaříčková (oponent) ; Zlámal, Martin (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zabývám návrhem a posouzením stropní monolitické desky, staticky působící v obou směrech. Za účelem dimenzování nosné konstrukce na účinky ohybových momentů bude aplikována počítačová simulace. Řešení je překontrolováno zjednodušenou metodou součtových momentů. Velmi důležitou součástí práce je výpočet účinku protlačení desky. Protlačení bude řešeno ručními výpočty, výsledné hodnoty budou porovnány s výstupními hodnotami strojního výpočtu. Mezní stav přetvoření stropní desky je řešen okrajově. Hlavní náplň práce sestává z vytvoření technické zprávy, statického výpočtu a výkresové dokumentace řešené konstrukce.
Návrh zefektivnění výrobního provozu krycích plechů v podniku ISOTRA
Hykel, Lukáš ; Blachut, Bohumír (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací výrobní linky krycích plechů pro externí žaluzie. Cílem této práce je navrhnutí vhodné investice do linky, pro její rozšíření kapacit a také snížení rizik ve formě kooperací. Pro dosažení cíle byly sepsány dvě varianty řešení, kde kombinací těchto dvou variant došlo k optimální investici s ohledem na rozšíření kapacit, snížení rizika a dosažení dobré návratnosti celé investice. V závěru práce jsou pak rozepsány jednotlivé ceny konkrétních položek i roční zisk z nově vzniklé technologie vodního paprsku.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.
Piston of a spark-ignition engine for 3-D printing
Zelko, Lukáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
The goal of the thesis was to design a piston manufactured by conventional method and subsequently adjusted one for additive manufacturing. Beside the designs, thermo-structural model was created for both pistons, considering maximal loading of the engine. Analysis evaluation showed the possibility of further application of the new technology in comparison to current one, within automotive industry.
Computational simulation of pass rolling
Hacek, Samuel ; Šebek, František (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
This master's thesis reviews possibilities of finite element modelling of pass rolling. Motivation and problem formulation may be found at the beginning of the thesis, followed by definition of system of essential variables. Next chapter describes various methods of rolling as well as the rolling process itself. An emphasis is put mainly on pass roll design. The following part deals with material behavior and its modelling in finite element software Abaqus, which is used in the computational part of the thesis. Multiple models of plasticity are introduced here, as well as damage criteria, used to assess material formability or simulate propagation of ductile damage through the material. Next part is focused on finite element method, specifically its explicit algorithm, later employed in the computational part of the thesis. In the last theoretical chapter, basic principles of photoelasticimetry, a traditional experimental method, are described. These chapters also contain description of simplified finite element analysis and photoplastic experimental analysis of a specific pass rolling problem. Computational model used there served as a basis for the new finite element model, creation of which is the purpose of the following chapter. Two variants of the simplified, previously used computational model were recreated as well. Structural analyses were carried out using the three created models and various results were evaluated. Summary of obtained results and their comparison to original computational and experimental results follows. Discussion of the results and evaluation of usability and reliability of individual computational models form conclusion of the thesis.
Pulsace toku kapaliny v pružné trubici
Komoráš, Miroslav ; Šedivý, Dominik (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou pulzací toku kapaliny v pružné trubici představující např. tepnu v lidském těle. V programu ANSYS proběhly 3D simulace a jedná se o takzvané svázané FSI analýzy. V softwaru Maple proběhly 1D simulace proudění kapaliny v trubici z hlediska různých tenkostěnných a silnostěnných variant. Cílem je pomocí těchto programů určit průtoky a tlaky v trubici, její deformaci stěn a napjatost. Teoretická část se tedy převážně zabývá základními rovnicemi dynamiky proudění, lineárními a nelineárními modely a rotačně symetrickými nádobami. Ve výpočetní části jsou popsány jednotlivé postupy v uvedených programech.
Analýza konstrukčních, statických a proporčních kritérií románských a předrománských rotund.
Kříž, Pavel ; Kalousek, Lubor (oponent) ; Unger,, Josef (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Disertační práce svým tématem navazuje na předchozí disertace v oboru rekonstrukcí historických staveb, které byly na Ústavu pozemního stavitelství Stavební fakulty VUT v Brně, vypracovány a obhájeny. Objekty, kterými se práce zabývá, jsou předrománské a románské okrouhlé kostely, nazývané rotundy, které vznikaly od 9. do 13. století. Tyto, svým tvarem specifické kostely, se vyskytují zejména na historickém území Velké Moravy a v omezené míře i v okolních zemích. Dobou svého vzniku se řadí k nejstarším zděným stavbám, které na našem území vznikaly a některé rotundy jsou nejstarší dochované zděné stavby na území ČR. Z tohoto pohledu jsou to tedy jedny z nejcennějších stavebních památek u nás. Část těchto staveb v průběhu historie zanikla a jsou známy pouze z archeologických nálezů nebo z písemných záznamů. Některé také ještě čekají na objevení. Existující objekty prošly v mnoha případech různými stavebními úpravami. Z důvodu stáří jsou počátky historie těchto objektů zahaleny mnoha tajemstvími a to je jeden z důvodů, proč na sebe dlouhá léta přitahují pozornost mnoha badatelů zejména z oboru archeologie, historie a historie umění. Při bádání odborníků z těchto oborů vzniká celá řada otázek, které mají interdisciplinární charakter a pro jejich odvození je potřeba spolupráce řady odborníků z různých oborů a jedním z těchto oborů je i stavitelství. Disertační práce se zabývá analýzou proporčních, konstrukčních a statických souvislostí výstavby předrománských a románských rotund. Výsledky této disertační práce jsou zejména závěry proporční analýzy, ve které autor ověřil některé hypotézy uvažované odbornou veřejností v souvislosti s problematikou románských rotund. Jedná se zejména o ověření hypotézy o používání historických jednotek při navrhování rotund, dále o hypotézy uvažující nějaký proporční kánon, případně používání nějakých univerzálních poměrových proporčních pravidel pro navrhování půdorysných i vertikálních rozměrů. Proporční analýza také ověřila někter
Návrh předpjaté mostní konstrukce
Tylčer, Jan ; Rybák, Vít (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu v Trutnově přes místní komunikaci. Je navržena předpjatá dvoutrámová konstrukce o dvou polích s dvojcí šikmých vzpěr. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na I. a II. mezní stav dle evropských norem - Eurocodů. Je vypracována podrobná výkresová dokumentace.
Numerical analysis of bio-mimetic concept for active flow control on wing surface
Čermák, Jakub ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
In this paper optimization on airfoil equipped with upper-side elastic flap is carried out. The optimization process is done by using of URANS CFD method. In first chapters the history of development of wing with movable flaps is briefly described. The paper continues with description and motivation on choice of computational method. Geometry and mesh generation is briefly explained. Verification and validation of computational method is also presented. The actual case study is focused on airfoil LS(1)-0417mod equipped with 20%, 30% and 40% long rigid flap on various angles of attack. The aerodynamic performance of each case is discussed together with the flow-field analysis. The non-linear structural analysis using FEM software is carried out in order to evaluate elastic flap bending stiffness and deformed shape to fulfil self-adaptive requirements.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.